Sunday, November 9, 2008

Маркетингийн сонирхолтой кейс "Атари корпорацийн жишээ"


Атари корпорацийн жишээ

1983 оны байдлаар Ворнер Коммуникейшн компанийн Атари салбар нь маш бат бөх байдалтай байсан. Тэр нь маш хурдан өсөж байгаа гэрийн видео тоглоомын зах зээлийн 70 хувийг эзэлж, нийт орлого нь 2 тэрбум доллар хүрч байлаа. Жил хүрэхгүй хугацааны дараа байдал эрс өөрчлөгдөж 1983 оны 7 сард Ворнер компани 2 улирлын дүнгээр 283 сая долларын алдагдалд орсон нь компаний түүхэнд хамгийн муу үзүүлэлт байсан. үүний дүнд Атари 1000 ажилчин халах төлөвлөгөөтэй байлаа.

Ийм гүн хямарлын гол шалтгаан нь юу байв. үүнд: компаний дотоод, гадаад олон хүчин зүйлс нөлөөлсөн. Дотоодын хамгийн том бэрхшээл нь дээд удирдлагуудын хоорондын уялдаа холбоо муу байсантай холбоотой. Мөн үүний зэрэгцээ үйлдвэрлэлийн хэсэг, дамжилгуудын хооронд удирдлагын хяналт алдагдсанаас болжээ. Гэвч нийт зах зээл өсөж байгаа тохиолдолд иймэрхүү төрлийн бэрхшээлүүд компаний худалдааны хэмжээнд нэг их нөлөөлөхгүй. Атаригийн жишээн дээр хамгийн том хүчин зүйл нь эдийн засгийн гадаад орчны өөрчлөлт юм. Нэг талаас бусад гэрийн видео тоглоом үйлдвэрлэдэг өрсөлдегчдийн өрсөлдөөн эрс нэмэгдсэн. Маттел, Коллеко ба бусад үйлдвэрлэгчид еерийн тоглоомуудаа маш давшингуй үйлдвзрлэж байлаа. Мен үүний зэрэгцээгээр бусад үйлдвэрлэгчдийн гэрийн компью-терууд, видео тоглоом тоглох бололцоотой учир худалдан авагчид Атари ба бусад үйлдвэрлэгчдээс зөвхөн тоглоомын зориулалттай төхөөрөмжийг авахаас зайлсхийсэн.

Гадаад орчны өөр нэг нөлөө нь нийт эдийн засгийн байдал байлаа. 1982 оны сүүлч 1983 оны эхээр эдийн засгийн хямрал гүнзгийрсэн учир өндөр цалинтай хүмүүс видео тоглоомын төхөөрөмж мэтийн өргөн хэрэгцээний бус барааг худалдан авахаас татгалздаг байлаа. Ихэнх үйлдвэрлэгчдийн нийлүүлсэн тоглоом нь зөвхөн нүд, гарын хөдөлгөөнийг шаарддаг болохоос биш .еренхий мэдлэгийн түвшинг шалгасан, мэдлэгийн хүрээг дээшлүүлсэн зүйл байгаагүй. Дээрх терлийн тоглоомуудыг эцэг эхчүүд хүүхдүүд хүглээж авахдаа боловсролд нелөөлөх шинж чанарыг нь тооцож , худалдан авах эрмэлзлэлийг төрүүлж болох юм.

Мен өөр нэг боломжит гадаад хүчин зүйл нь технологи юм. Хамгийн эхний ондоо тоглоомууд нь их үнэтэй бөгөөд бүдүүлэг байсан боловч маш түргэн боловсронгуй болж ирсэн , иймээс зарим худалдан авагчид илүү өндөр чанартай тоглоомыг удалгүй үйлдвэрлэж эхлэхийг түр хүлээсэн байж болох юм. үүний зэрэгцээ үйлдвэрлэгчид өөрийн бүтээгдэхүүнийг илүү үр ашигтай , хямд хийж сурна гэдгийг мэдээд үнэ буурахыг хүлээсэн байж магадгүй. Эдгээр хүчин зүйлс 1982-1983 онд наанадаж нэг хэсэг хүмүүсийг худалдаж авахаас татгалзахад нөлөөлжээ.

Асуулт.
1. Худалдаалалтын хэмжээнд нөлөөлөхүйц нийгэм, соёлын эсвэл улс төр хууль зүйн еерчлөлтүүд байна уу?
2. Атари пүүс нь дээрх өөрлөлтүүдийг урьдчилан таамаглаж , тэр асар их алдагдлын ядаж талийг нь багасгах бололцоо байсан уу?
3.1983 оны сүүлчээр Атарид үйл ажиллагааны ямар альтернатив чиглэл нээгдсэн бэ? Маркетингийн ямар стратегийг ашиглавал болох байсан бэ?

4 comments:

3apaa said...

Хариултыг нь хэлчээштээ тэгээд

Anonymous said...

1. Baina.
Yaagaad? - ediin zasgiin hyamral, hereglegchiin niigem soyoliin tuwshin uurchlugdsun. uchir ni zarim hereglegchid ni daraagiin dewshiltet togloomiig huleej baina.

2. medeej baisan. yamarch tohioldold garts urgelj baidag. tuhain puusiin aldagdald oroh bolson shaltgaan ni
a. udirdlagiin aldaa buyu managmentiin bagiin uyaldaa holboo muu.
b. Ma, Mi orchinii sudalgaa hiihed buh zuil ni haragdah baisan.

3. Taamaglal
a. shine baraa buteesen baij boloh yum
b. olon hun zereg togoloh bolomjtoi togoloom buteeh
c. uniin bodlogo. 1 avbal 2 unegui: gehdee barag l ugui bolwuu daa.

jo said...

harin

Anonymous said...

unuudur 2010 on.7 sar 21. huuchin khogoo tseverleech.

Post a Comment

:
Design by Dzelque Blogger Templates 2008

Design by infinityskins.blogspot.com 2008