Saturday, November 22, 2008

Д.Ганбаатар: "Mercedes Benz -ийн амжилт, маркетингийн түүх - Гуравдугаар хэсэг Менежментийн бодлого"


Даймлер AG нь стратегээ шинэ нөхцөл байдал бүрд бэлэн байх, дасан зохицоход чиглүүлдэг. Бусдыг араасаа дагуулан гүйх тамирчин мэт автомашины үйлдвэрлэлийг технологийг дэвшлээр тэргүүлэхийг эрмэлздэг. Доорх уламжлалт хүч чадал дээрээ тулгуурлан хэрэглэгчдийнхээ урам зоригийг бадраахыг хүсдэг.

Ямагт нэгдүгээр зэрэглэлийн дээд зэргийн чанарын автомашин байх. Бусад өрсөлдөгч компаниудтай өөрийн компанийг харьцуулан дүгнэх, бусдын туршлагыг судлах

Бүх зорчигч тээврийн машинууд нь тус тусын өрсөлдөөний орчиндоо хамгийн тэргүүлэгч нь байх
Бүтээгдэхүүнтэйгээ хамааралтай сайн үйлчилгээнүүдийг нэвтрүүлэх
Зорилгын систем. Даймлерийн зорилго нь хэзээд ч өөрчлөгдөж байгаагүй:
Бид бүх салбар нэгж хэсгүүдийнхээ үр бүтээмжийн өсөлтийг дэмжин ажиллаж, групынхээ үнэт чанарыг улам бүр нэмэгдүүлнэ.
Даймлерийн бүхий л бизнест бат бөх үндэс суурь тавигдсан төдийгүй зах зээлийн байршлыг сегмент бүрээр нь удирддаг.
Бид дэлхийн автомашин үйлдвэрлэгчдээс нэгт зогсож, компанийхаа үнэт чанарыг өөрсдийн хэрэглэгчид, бизнесийн хамтрагчид, үнэнч ажилчдаараа хэмжихийг зорьдог.

Мөн тэд өөрсдөндөө санхүүгийн болзолыг уриа болгон дэвшүүлдэг. Бид автомашины бизнесийнхээ борлуулалтын 9% -г нь буцаагаад зах зээл болон бүтээгдэхүүнийхээ амьдралын мөчлөгт зарцуулана.

Эдгээр зорилгуудыг дарааллын дагуу хийж гүйцэтгэсэнээр стратегийн шатлалт тогтолцоог тэд тодорхолжээ. Даймлерийн энэ зорилгын систем нь стратегийн 6 хэсгээс бүрдэх ба эдгээр нь сонирхол, тодорхой төлөв байдал, шударга зарчимч байдал, дээд зэргийн сахилга бат гэсэн 4 түлхүүр утган дээр үндэслэгддэг. Үүний тусламжтайгаар онцсайн гүйцэтгэл бий болдог.

Груп болон тус тусдаа салбар хэсэгүүд бүрийн бодит нөхцөл байдлыг нь тодорхойлж тус бүрт нь тохирох стратегийг боловсруулдаг.

Даймлер шагналын карт. Даймлер шагналын карт корпорацийн стратегийн хэрэгжилтэнд дэмжлэг болдог. Энэ нь зорилгын систем болон үйлчилгээний менежмент хоёрыг хооронд нь стратегийн зорилгоор холбож өгдөг. Даймлер шагналын карт нь менежментийн нэмэлт багж хэрэгсэл болон үйлчилдэг: Энэ нь санхүүгийн хяналт, санхүүгийн бус гүйцэтгэлийг тодорхойлох нэмэлт хэрэгсэл юм.

4 стратеги нь доорх үйл ажиллагаануудад чиглэж байна. Даймлер групын зорилгын стратеги нь ирэх жилүүдэд доорх үйл ажиллагаануудад чиглээд байна.

Үйлчилгээний давуу чанар ба чанартай гүйцэтгэлийг өсгөх. Гол зорилго бол хөгжил, үйлдвэрлэл, дээд зэргийн бүтээгдэхүүний борлуулалтанд хамгийн үр ашигтай байх процесийг ашиглах. Цаашдын бизнес дэхь бүтээгдэхүүний стандартчилал, загварчлалыг сайжруулахад тус болох бүтэц зохион байгуулалт болон процессийг бий болгохыг зорьж ажиллаж байна. Энэ зорилгын хүрээнд саяхны жилүүдэд бүх салбар нэгжүүддээ үр ашгийн програмыг эхлүүлээд байгаа ба зарим нь аль хэдийнээ хэрэгжээд эхэлсэн байна. Жишээ болгож хоёрыг дурьдвал: Мерседес бенз машинд CORE програм, Даймлер ачааны машинд Глобал давуу чанар гэсэн програмуудыг эхлүүлээд багагүй амжилт авчирсан байна. Амжилтын хувьд авч үзвэл өөрсдийнхөө машиныг сэтгэл хангалуунаар үнэхээр сайн автомашин гэдэг баталгаа өгч чадна гэдэг. Учир нь 2007 оны “Шилдэг үйлдвэрлэгч”, 2006 оны шинэ менежментийн загварыг санаачлагчаар тус тус шалгарчээ. Нэр хүндтэй корпорац болохын тулд чанартай гүцэтгэлийг өсгөх хэрэгжилтийг идэвхжүүлэх хэрэгтэй. Өндөр гүцэтгэлтэй ажилчид нь групыг амжилтанд хүргэхийн тулд юу хийх ёстойгоо мэддэг. Хэрэглэгчдийн өндөр сэтгэл ханамж нь групынх нь амжилтын үндэс болдог.

Уламжлалт зах зээлийн сегмент дэхь үндсэн бизнесээ өргөжүүлэх ба үндсэн орон нутаг дахь шинэ боломжуудыг ашиглах нь. Дээд зэргийн шилдэг бүтээгдэхүүнүүд болон хэрэглэгчдэд үзүүлэх үйлчилгээ нь уламжлалт үндсэн сегментийг өсгөх эсэхийг шийдвэрлэдэг. Зорчих тээврийн зах зээлийн амжилт нь ямарваа нэгэн хугацааны доторх чанар, хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамж, хэрэглэгчдийн мэдрэмж, бүтээгдэхүүний сэтгэл татах байдлыг харуулдаг. Даймлер групын авсан олон олон шагналууд нь тэдний зорчих тээврийн зах зээл дээрх байр суурийг илэрхийлдэг. S –класс, SL –класс нь санал хураалтаар “Германы автомашины сэтгүүл” –д 2007 оны хамгийн сайн машинаар тодорсон. Мөн Мерседес бенз Actros нь ADAC –н “Шар сахиусан тэнгэр”, Европын аюулгүй байдлыг хангасан гэсэн шагнал авсан. Мерседес бенз, Setra –н автобуснууд нь тус тусын ангиллаар “2007 оны шилдэг автобус” –р нэр дэвшсэн. Даймлер груп нь зах зээлийг потенциалыг гүйцэд ашиглах, зах зээл тус бүрт тохирсон маркетингийг бодлогыг хийхээр төлөвлөөд байна. Саяхнаас Хятад, Энэтхэгт идэвхтэй үйл ажиллагаа явуулж байна. Жишээлбэл: Хятадад шинэ бүхээгтэй тэрэг үйлдвэрлэх суурь тавигдсан, Энэтхэгт Мерседес бенз Actros хүнд даацын ачааны машины үйлдвэрлэлийг эхлүүлээд байгаа ба Hero групын ачааны машины үйлдвэрлэлтэй хамтрахыг зөвшөөрсөн, мөн Даймлер автобус нь Энэтхэг дэхь Sutlej Motors –той хамтран ажиллахыг зөвшөөрсөн.

Цаашдын инновацийн хөгжил ба дорно зүгийн улсууд дахь хэрэглэгчдийн үйлчилгээ болон технологи. Даймлер груп нь инновацийн хөгжил дээр илүү анхааран ажиллаж байна. Дорно зүгийн хэрэглэгчдийнхээ ашиг сонирхлын дагуух технологийг бий болгохын тулд груп бүхий л бизнестээ инновацийг мэдрэмжтэйгээр ашиглаж байна. Жишээлбэл: BLUETEC –г хэрэглэдэг, дэлхийн хамгийн цэвэр дийзелийн технологи, анхны зорчих тээврийн машин, сүүлд нь зорчигчийн машиныг нэвтрүүлсэн. Ирээдүйд Групийн инновацийн дамжуулалт дахь бүхий боломжуудыг ашиглахаар төлөвлөөд байна. Ирэх жилүүдэд өвөрмөц жолоодлогын системийг нэвтрүүлэхэд судалгаа шинжилгээгээ чиглүүлээд байна. Олон төрлийн өвөрмөц жолоодлогын системүүд дээр ажиллаад “DIESOTTO” гэж нэрлэгдэх fuel-cell drive –г бүтээжээ. Энэ нь орчин үеийн газолин хөдөлгүүрийн дулаан ялгаруулалтаараа бага, эдийн засгийн хэмнэлттэй дийзел хөдөлгүүр юм. Одоо глобал зах зээл дээр зөвхөн холимог хөдөлгүүрт автобус байхаа больж fuel-cell бүхий зорчих тээврийн эрин үе эхлэх болж байна. 2010 он гэхэд fuel-cell бүхий В -классын зорчих тээврийн үйлдвэрлэлийг эхлүүлнэ.

Шинэ бизнесийн хөгжил ба инноваци. Шинээр бизнес эрхлэх улс орондоо судалгаа хийсний дүнд юу хийхийгээ төлөвлөдөг. Шинэ зах зээлийнхээ потенциалийг гүйцэд ашиглахын тулд хэрэглэгчдийн анхаарлыг татах, брэндээ сурталчлахад илүү анхаардаг. Урьдчилан мэдсэн мэдээллүүд нь урт хугацаанд ашигтай ажиллахад хэрэг болдог.


1 comments:

Anonymous said...

sain baina uu?
tanitai msgr-eer holbogdoj zobolgoo abah hed heden asuudal bgaa umaa. ta myrich_mys@yahoo.com hayagaar nadtai holbogdohiig husej bna.
Sudalgaanii ajliin zobolgoo abah um l daa tobchhondoo. ta esbel holbogdoh utas um uu hayagaa vldeej tuslana uu!

Post a Comment

:
Design by Dzelque Blogger Templates 2008

Design by infinityskins.blogspot.com 2008