Saturday, February 21, 2009

Дамдаа байвал яах уу?



Дамдаа энд тууж явна гээд бод доо. "Нялх маркетер" хааяа нэг юм нэмж бай гээд, тээд би бичих гэж байгаа юм. Юутай ч Залуу маркетерийн уншигчидад "Хай олл" гээд мэндэлчие даа. За тэгээд маркетинг гээд л хамаг байдагаа маркетингаар будах гэж оролдоод ч яахав дээ, тийм ээ, яг сайн мэдэхгүй байж. Магадгүй энэ чиглэлтэй ойрхон хавиар давхиад байдагийн хувьд бусад салбартайгаа яг яаж авцалдаад байна гэдэг дээр жаахан долиорч магадгүй ээ.

За тэгээд анхны бичлэгээ эрэлтийн муруй ба маркетинг хоёр яг яаж уялдаад байдагийг Дамдаа өөрийн бие дээр хэрхэн ойлгож авсан аа бичие. Тэгээд нилээд хэд хоног баая баая.

Ер нь бол өнөө эрэлтийн муруй гээд нэг уруудсан муруй хаа сайгүй л зурсан байдаг даа. Тэрний чинь нөгөө тайлбар нь тухайн бараанд хэрэглэгч хэдийг ТӨЛӨХӨД БЭЛЭН БАЙДАЛ-ыг харуулдаг айхтар эд шүү дэ. Юу гэдгийн энэ барааны үнэ хэд болчихвол та худалдан авах вэ? гэдгийг харуулдаг муруй ч гэж хэлж болно.

Тэгэхээр ингэсийн.

Би энд анх 2002 онд анх ирлээ, миний уулзсан япон хүн бүр намайг ядуу оюутан, нөхөр чинь оюутан, тэгээд нэг хүүхэдтэй яаж ийм бага тэтгэлэг дээр та 3 амьдарна аа гээд л толгой сэгсрээд л үнэн хэцүү. Би ч одоо яах вэ дээ, хаа газрын оюутан ядуу л байдаг хойно, гүрийж байгаад л зэрэг ахиулаад л буцна л гэж бодож байсан.

Нэг өдөр гэртээ иртэл манай шуудангийн хайрцаганд хэрэв та гэртээ кабель, интэрнээт тавиулахыг хүсвэл сард ердөө 1800-г хоёр дахин үржээд 3600-хан иен төлнө өө гэсэн зар бичээд хийчихсэн байвал яах уу?

Миний тэтгэлэг сарын 184 мянган иен гээд бодохоор 3600 иен гэдэг бол 24 цагийн интэрнээт, тэгээд 10-д англи хэлний сувгийг 24 цаг үнэгүй үзнэ гэхээр үнэн төлчихмөөр үнэ байгаа биз. Өнөө ядуугийн ядуу гэж үзэгддэг, нийгмийн эмзэг давхаргын Дамдаа шууд энэ үйлчилгээг худалдан авахаар шийдэв. За тэгээд л яг яаж өнөө газар руугаа хэлэх үү гээд л эрэл хайгуул болох гэтэл та зүгээр л хаалганы дугаараа, утастайгаа бичээд дор байгаа хайрцагт хийнэ үү, гэсэн заавар зарын дор нь байвал яах уу? Бичээд хайрцаганд нь хийлээ, бараг тэр дороо утас дуугараад л та хэдэн цагт гэртээ байх вэ гээд л аягүй эелдэг дуугаар япон хүн асуугаад л Дамдаа уярахгүй яах вэ дээ. Би хагас сайны өдөр гэртээ байна гээд цагаа хэлсэн. Яг хэлсэн өдөр цагтаа 2 япон гозойж байгаа юм чинь.

Гэртээ сууж байгаад л энэ нээрээ зүгээр юм байна, кавель, нээт тавиулая гэж бодонгуут л "өөрөө бүтээд" хаяж байхад би нээт хэрэглэж кавель үзэхгүй яахын? Гол нь тэгээд тийм бага үнээр ш дээ.

Тэрнээс Дамдаа ирсэн даруйдаа "Ээ, бүү үзэгд энэ үнэтэй газар маны интернээт хэрэглэж, кабель үзнэ гэж юу байхав" гэсэн нэг тийм битүү итгэл үнэмшилдээ бүүр автчихсан гэртээ тэгээд л таг харанхуйгээр гүрийхээр тас шийдээд явж байлаа гэж.

Тэгээд хамгийн сонин нь, дахиад хэлэхэд, тэр үнэ, 1800 иень гэдэг бол яалт ч үгүй миний кавель, эсвэл интернээтэд ТӨЛӨХӨД БЭЛЭН ҮНЭ байсан байж л дээ, Дамдаа тэрийгээ ч мэдэхгүй тийм болохоор тэр үйлчилгээг огтоосоо сонирхохгүй явж байсан байгаа юм. Тэгэхээр туршлагатай макетерууд бол дундаж хэрэглэгчийн хар хайрцаг руу нэвтрэн ороод л яг энэ үйлчилгээнд энэ нөхөр яг хэдийг төлөх бол гэдгийг нь олон долоон юм асууж сурж байгаад мэдчихдэг нөхдүүд байна л даа. Тэгж байгаад зорилтот зах зээлдээ энэ мэдээлэлээ хүргэж өгдөг, бас үйлчилгээг захиалахад тэг зардал гардаг ийм аймаар байхаар чинь одоо зах зээлээ байлдан эзэлж тэлэхээс ч яах уу дээ тиймээ.

Гэтэл нөгөө нэг үйлчилгээ. Манай газны компаны 300 иен сар бүр нэмээд төлчүүл ямарч үед гэр дэхь газны хэмжээг чинь 24 цагийн турш хэмжиж гал гарах түвшинд хүрвэл дохио өгч дуугардаг тийм лаг хэрэгсэл залгаж өгнө гэв. Би үгүй чиш, үхнэ л гэж байхгүй наадах чинь манайд хэрэггүй гэж байгаа юм. Нөхөр гэтэл яаж байна, чухам л тэр багажгүй бол гай болж шөнө угаартаад үхэх юм гэнэ, тэгээд бид сар бүрийн 300 иен дээр "маргаж маргаж" нөхөр дийлээд тавиулахаар болж ч байх шиг.

3600 vs.300 иен гээд л та бодохгүй юу?

Төсөв бус, төлөхөд бэлэн байдал ч бараа сонголтонд нөлөөлдөг ч юм шиг гэж бодооол.

Хүүеэ, их дээд сургуульд уншдаг лекцнээсээ хэсэглээд явлаа шүү, мөнгийг нь төлөөрэй, хэ хэ хэ.

3 comments:

Munkhbayar said...

Дамдаа эгчийн эхний бичлэг үнэхээр гоё болжээ. Хэрэглэгчээ хэдий чинээ сайн судлана төдий чинээ л бизнес амжилттай болдог гэж аргагүй үнэн үг шүү. бас Сайн бүтээгдэхүүнийг сайн гэдэгийг нь хэрэглэгчиддээ ойлгуулж чадахгүй бол амжилт олохгүй гэдэгийг ч гаргаж

Дараа дараагийн бичлэгүүдийг чинь хүлээж байя. Амжилт хүсье

Anonymous said...

goy bichsen bn.
bas manai neg naiz japand bdg ah deeree ochson chin delgvvrt ni 1 shirheg palito 300
2-g awbal 310 gesen bsn gesen.

Anonymous said...

bolomjiin bichsen bna mash oilgomjtoi bagsh nar hicheelee ingej zaadag bsan bol mongol uls ali hediin japan nii zeregt hursen uilchilgeetei bolson bhgui yu te nadad mash ih taalagdlaa uragshaa damd
aa
BAAGII

Post a Comment

:
Design by Dzelque Blogger Templates 2008

Design by infinityskins.blogspot.com 2008