Monday, November 2, 2009

Зар сурталчилгаанд гаргадаг алдаагаа хэрхэн давтахгүй байх вэ?


Ихэнх бизнес эрхлэгчид өөрсдийн зар сурталчилгаандаа гаргаж буй нийтлэг алдаануудаа мэдэхгүйгээс болдог уу, эсвэл анзаараагүйгээс болсон уу, тэдгээр алдаагаа давтан гаргасаар л байдаг байна. Энэхүү нийтлэг алдаагаа хэрхэн засаж, шилдэг зар сурталчилгааг бий болгох вэ? Таньд бага ч атугай мэдлэг хүрэх болтугай.

1. Агшин зуур санаанд үлдээх
Зар сурталчилгаа нь хүмүүст нөлөөлхүйц чухал шаардлагатай зүйлсийг хангалттай үзүүлдэг байх ёстой бөгөөд тодорхой хугацааны дараагаар дахин яаралтай зар сурталчилгаагаа явуулах ёстой. Хэрэглэгчдийн оюун ухаанд шууд зар сурталчилгааг буулгах.
Жишээлбэл: Та ногоон өнгийн алим хараад юу санаанд ордог бол? Юнител үү.

Төсвөөсөө хэтрүүлэн зар сурталчилгаа явуулах:
Зар сурталчилгаа нь тодорхой эффект, элементийг агуулсан холимог бөгөөд хэтийн төлвийг харсан хангалттай тооны давталттай байх ёстой. Хэдийгээр олон давталттай зар сурталчилгааны үр дүн сайн байдагч давталтын тоо нь хангалттай бус л байдаг. Хүмүүст 100 хувь хүргэж 10 хувьд нь итгүүлэх арга мөн 10 хувьд нь хүргэж 100 хувь итгүүлхийн зардал нь яг адилхан байдаг.

Жишээ: Үүрэн холбооны операторуудын зар сурталчилгаа
Бизнес эрхлэгч нь хамгийн шилдэг зүйлийг мэддэг байх.
Бизнес эрхлэгч ерөнхийдөө өөрийнхөө бизнес эсвэл бараа бүтээгдэхүүн обьектив талаас нь харах чадамжгүй байдаг. Хэтэрхий их бүтээгдэхүүний мэдлэг нь түүнийг ямарч хариултанд хүргэдэггүй. Тэрээр зөвхөн өөрийнхөөрөө гадаад зах зээлийг харахтай адилхан хүмүүсийг гаднаас нь хараад доторхыг нь тайлбарлах гэж оролддог. Энэ нь хэрвээ чи шилэн дотор байгаа бол түүний шошгыг харах харах гэж оролдохтой адил хэцүү юм.
Тодорхойлогдоогүй зорилгууд:
Зар сурталчилгаа явуулагч нь үе үе хэрэглэгчийн хүсэл сэтгэлд нийцүүлэх гэж зоридог. Жишээ нь Өндөр чанартай хямд үнэтэй бараа бараа гэх мэтчилэн сурталчилсан ч үүндээ бүдэрдэг. Гэвч тодорхойлогдоогүй зорилго нь ямарч үр дүнгүй бөгөөд сонсохоос ч залхмаар байдаг. Та заавал юуг нь онцолж нэмж хэлж байгаагаа батлах хэрэгтэй. Таны нэмсэн зүйл зорилгод чинь шинэ мэлээлэл болж чадах уу? Тэдгээрүүд нь шинэ зорилго болж байна уу? Хэрвээ тийм биш бол үр дүнд бүү найд.
Идэвхигүй мэдээллийн зохисгүй хэрэглээ:
Байнгын мэдээллийн суваг буюу сонин хэвлэл шар хуудаснууд нь худалдан авагч нарыг баараа бүтээгдэхүүнийг сонирхоход хүргэдэг. Тэдний хэрэгцээ өсхөөс өмнө тэд худалдан авах чадваргүй байдаг. Гэсэн хэдий ч компанийхаа үйл ажиллагааг дээшлүүлхийн тулд тэд шинэ зүйлсийг хэрэглээд байдаггүй. Бизнес эрхлэгч ерөнхийдөө улиг болсон радио, телевиз гэх мэт зүйлүүд ашиглаж худалдан авагчуудыг удаан хугацаанд өөртөө татаж байдаг. Энэ нь таны барааг сонирхохоос өмнө удаан хугацаанд нөлөөлж чадсан байдаг.
Компанит ажиллагааны оронд шинэ зүйлсийг нэмэх:
Ганцхан нэмэлт зүйл нь бүхэл бүтэн түүхийг яридаг гэдэгт итгэх нь тэнэг зүйл юм. Хамгийн идэвхтэй мөн дурсамжтай нэмэлт хэсгүүд нь яг л хирстэй адилхан байдаг. Хирс нь ганцхан шийдвэртэй байдаг. Тэр нь маш хүчтэй байдаг. Зар сурталчилгаа явуулагч нь 17 өөр өөр зүйлүүдийг нэгтгэж үүндээ хамгийн багадаа 17 өөр санааг бий болгодог. Ингэснээр зорилгодоо нийлээд дөхөм болдог.
Бичигдээгүй хуулийг дагаж мөрдөх:
Зарим нэг хачин шалтгааны улмаас зар сурталчилгаа явуулагч нь өөрийн зар сурталчилгаа хүмүүст жинхэнэ зар сурталчилгаа мэт харуулж сонсгахыг хүсдэг. Яагаад?
Оройтсон 7 хоногийн төлөвлөгөө:
Зар сурталчилгаа явуулагч нь Пүрэв, Баасан гарагаас өмнө бид нар хэрэглэгчийг дэлгүүр явахаас нь өмнө түүнд хүрэх хэрэгтэй гэж нотлохыг хичээдэг. Яагаад зар сурталчилгаа явуулагч нь хэрэглэгчийн анхаарлыг Пүрэв, Баасан гарагаас өмнө татхыг хүсдэг вэ? Яагаад Даваа, Мягмар, Ням гаригт хэрэглэгчидтэйгээ ярилцаж холбогдож болохгүй гэж?
Сайн чанарын төлөвлөгөөний бардамнал:
Ихэнх зар сурталчилгаа явуулагч ба зар сурталчилгааны мэргэжилтнүүд үзэгчдийг өөртөө татхын тулд их хэмжээний хэт өндөр төсөв зохиодог. Бодит байдал дээрээ,буруу зүйлийг хэлж буруу хүмүүсийг татсанаар зар сурталчилгааны компанит ажиллагаагаа хэрэггүй болгодог. Гайхалтай нь та зөв мэдээлэл хүмүүст хүргэснээр тэр хэмжээгээр зөв хүмүүсийг бий болгодог.
Үйл ажиллагаан дэр тулгуурласан маркетинг:
Онцгой үйл ажиллагаа зохион байгуулсан бол зах зээлээ илүү сайн тодорхойлж хэрэглэгчидээ өөртөө татдаг байх ёстой. Хэрвээ хүмүүсийн 1% нь таны зар сурталчилгааг сонсоод ирсэн бол тэдгээр хэрэглэгчидээ хүргэж өгөх үйл ажиллагааг зохион байгуулах хэрэгтэй. Одоо харин ирээгүй үлдсэн хүмүүсийн 99% г нь ирүүлэх арга хэмжээ авах хэрэгтэй.
Хуулбарлаагүй бүтээгдэхүүн:
Маш их зар сурталчилгаа өнөөдөр итгэмээргүйгээр бүтээгдэж байна. Зальтай, авхаалжтай, хөгжилтэй, бүтээлч ба хоорондоо ялгаатай сургамжтай, үнэмшилтэй, дурсамжтай ба итгүүлмээр байна .
Үр дүнтэй хариултыг буруу үнэлэх:
Зар сурталчилгааны зорилго нь танай компаний цэвэр бодлого бөгөөд онцгой худалдааны төлөвлөгөө юм. Харамсалтай нь их зар сурталчигаа эрхлэгчид тэднийг хүрээлэн байгаа хүмүүсээс зар сурталчилгаатай холбоотой ямар нэг шүүмжийг сонссоны эцэст өөрсдийн зар сурталчилгаагаа үнэлдэг. Эдгээр шүүмжүүдээс үүдэн ухаалаг, хөгжилтэй, маш их бүтээлч, бусдаасаа онцгой ялгаатай зар сурталчилгааг бүтээ. Асуудлыг хар? Хэрэв үр дүнтэй хариултыг буруу үнэлвэл бидний зар сурталчилгаа хэнд ч хэрэггүй зүйл болж хувирна.

1 comments:

Munkhbayar said...

Гоё бичлэг байна. Чамп Амжилт хүсье дараагийн бичлэгийг чинь хүлээж байяа

Post a Comment

:
Design by Dzelque Blogger Templates 2008

Design by infinityskins.blogspot.com 2008