Sunday, April 27, 2008

Маркетингийн үндсэн ойлголт онол:№1


Маркетинг гэдэг нь зах зээл судлах ухаан юм. Үйлдвэрлэл хэрэглэгчидийн эрэлт хэрэгцээг жолоодох амьдралын шаардлагаар маркетинг үүсэж хөгжжээ. Эрэлт хэрэгцээг хангах үүднээс үйлдвэрлэл явуулж бүтээгдэхүүнээ зохистой хугацаанд тохиромжтойгазар боломжийн үнээр борлуулахад чиглэгдсэн хүмүүсийн үйл ажилалгаа бие даасан хэлбэрийг маркетинг гэж хэлж болсон. Дэлхийд анх XIX зууны сүүлч XX зууны эхээс маркетинг гэдэг нэр томьёо гарч ирсэн. Манай улсад 1990-д оноос эхлэн үйлдвэрлэл пүүс компаниудад энэ мэргэжилийн нэр томьёо орж ирсэн Маркетинг гэдэг нь: Арилжаа солилцоогоор дамжуулан хэрэглэгчидийн хэрэгцээ шаардлагыг хангахад чиглэгдсэн хүний үйл ажилгааний идэвхитэй хэлбэр юм. Дараах үндсэн 7 ухагдахуун нь маркетинг гэдэг нэр томьёог тод томронгуу харуулж өгнө.

1.Хүсэл шаардлага: Энэ нь маркетингийн үндсэн дээр бий болж байгаа анхдагч санаа юм. Хүсэл шаардлага гэдэг нь тухайн хүнд ямар нэгэн зүйл үгүйлэгдэх буюу хэрэгтэй болох нь шууд мэдрэгдэж санаанд буухийг хэлнэ. 1. Физиологийн хүсэл шаардлага 2. Нийгмийн хүсэл шаардлага гэж 2 ангилна

2. Хэрэгцээ: маркетингийн үндэс болох хоёрдогч санаа юм. Тухайн хүний зам байдал, мэдлэг соёлын түвшин, орлого зэрэгээс шалтгаалаад өвөрмөцөөр илэрдэг хүсэл шаардлагын онцгой хэлбэр юм.

3. Эрэлт: хүмүүсийн хэрэгцээ хязгааргүй; Харин түүнийг хангах эх үүсвэр нь хязгаарлагдмал байдаг. Иймд хүн нарийн мөнгөнйи боломждоо захирагдан хамгийн ойрийн хэрэгцээгээ хангах зүйлээ сонгож авна. ӨХ эрэлт нь хүний худалдан авах чадвараас хэмжигдсэн хэрэгцээ юм.

4. Бараа бүтээгдэхүүн: Хүний хүсэл шаардлага сонирхол хэрэгцээ эрэлт нь бараа бүтээгдэхүүний бий болгох үндэс болдог. Иймээс бусдын хэрэгцээг хангах зорилгоор зах зээлд нийлүүлэгдэж байгаа бүхэн бараа бүтээгдэхүүн болдог. Бараа гэдэг нь хүний хэрэгцээг хангах чадвар бүхий физик химийн зохих шинжүүдийг агуулсан бэлэн зүйл юм. Бүтээгдэхүүн гэдэг бол бараанаас өргөн хүрээтэй ойголт юм. Тодорхой биет бараанаас гадна оюуны бүтээгдэхүүн, байгалийн баялаг, түүхий эд, үйлчилгээ бүгд бүтээгдэхүүн юм.

5. Солилцоо: Хүмүүс хүссэн зүйлээ хэнээс ч хамаагүй юугаар ч хамаагүй сольж авах үйл ажилалгаа юм. Ер нь хүн хүссэн зүйлээ олж авах 4 арга байдаг. өөрийгөө хангах, дээрэм, гуйлба, солилцоо

6. Арилжаа: Солилцоотой адил гэхдээ тэнцүү үнэ цэнэ бүхий зүйлсийг сольж авах үйл ажиалгаа юм. Өөрөөр хэлбэл солилцооны мөнгөн илэрхийлэл юм. Солилцоо арилжааны нөхцөлийг тодорхойлогч гол зүйл бол хэлцэл байдаг. Хэлцэл нь 2 талын сонирхолд хийцсэн нөхцөлд хийгддэг.

7. Зах зээл: зах зээл гэдгийг зөвхөн арилжаа наймааны хүрээнд сонгох нь явцуу ойголт юм.

2 comments:

Anonymous said...

Ene blog-n url msgr spam-r nadad irsen ym, blog-ruuga ih oruulahiig huseed tuuniigee ymar neg zamaar hergejuulej bga bol ene "marketing" mun bh te? minii bodloor blog-n huvid shildeg "marketing" bol comment gej boddog, minii bichsen setgegdeluudiig unshaad chi minii uldeesen URL-ruu orj uzsen gedegt itgeltei baina

Anonymous said...

Blog-iinhoo handaltiig nemegduulehiin tuld spam yavuulah n tuhain spam ilgeegchiin huwid zorilgodoo hureh alham mun ch yos zuin huwid marketeruud niiteeree tatgalzaj baigaa helber baih gej bodoj baina.

Post a Comment

:
Design by Dzelque Blogger Templates 2008

Design by infinityskins.blogspot.com 2008