Saturday, March 7, 2009

Д.Трамп: Бид зэрлэг жунглийн араатнаас ч дор хүмүүс


Америкийн тэрбумтан Д.Трампийн нэрийг англи хэлнээс орчуулбал хөзөр, хөзөр дарах гэсэн утгатай.

Тэрбээр ярилцлага өгөхийнхөө өмнө Ж.Бушийг харааж, В.Путинийг магтан сайшааж байжээ. Дональд Трамп бизнест амжилттай шигээ бүсгүйчүүдийн дунд ч шаггүй нэр хүндтэй. Тэрбээр одоо гурав дахь гэргийтэйгээ амьдардаг. Өөрийгөө түүхэнд олон эхнэртэй бус харин амжилттай бизнесмэнээр бичигдэн үлдэхийг хүсдэг аж.

-Хэрвээ та ерөнхийлөгч болбол юу хийх вэ?
-Эхний ээлжинд Иракаас цэргээ гаргана. Гэхдээ би цэрэг, эх оронч, хүчирхэг хүн тул батлан хамгаалах хүчээ дэлхийд нэг номер байлгана. Яагаад гэвэл Орос шиг хүчирхэг улс биднийг үл хүндэтгэж байна. Бидний хамгаалалтдаа авсан Гүрж ямар болсныг хар даа.

-Та Иракийн дайны талаар нэг бус удаа үг хэлж байсан санагдана?
-Тэгэлгүй яахав. Миний гол шүүмжлэл бол Ирак Дэлхийн худалдааны төвийг нураагаагүй. Есдүгээр сарын 11-ний хэргийг үйлдсэн хүмүүс Саудын арабаас гаралтай террористууд. Ирак биш.

-Хусейн дайн хийх шалтаг биш байсныг олон америк хүн мэддэг болов уу?
-Саддам алан хядагчдыг үзэн ядаж, устгадаг байсан. Харин одоо Ирак террористуудын бэлтгэл хийдэг газар болж. Буш хаалгаа онож цохиогүй. Тэр санаатайгаар худлаа ярьж биднийг дайнд татан оруулсан. Гэтэл Билл Клинтон шалихгүй шалтгаанаар огцрохоо шахсан. Ардчилсан намынхан Бушийг унагаагүйд надад байж суух арга алга.

-Та Буштай танил уу?
-Би хэд хэдэн удаа уулзсан. Гэвч түүнийг мэдэхийг хүсэхгүй байна. Надад нэг удаа Дональд Рамсфельдийг (Иракт дайн эхлэхэд Батлан хамгаалахын сайд байсан) Трамп Тауэрт ирж байна гэсэн. Би уулзахгүй гэж хатуу хэлсэн. Тэдний улс орондоо хийсэн ажлыг уучлах аргагүй.






-Олон хүн В.Путинийг Бушаас илүү чадалтай гэх болж?
-Яагаад гэвэл Путин Бушийг нялх хүүхэд шиг "хуурсан". Тэд эрх барьсан цагаас хойш ОХУ дээшээ, харин манайх доошоо явсаар ирсэн. ОХУ-ын өнөөгийн байгаа байдал Путиний гавъяа.

-Хямралд өртсөн хүмүүст та юу зөвлөх бол?
-1990-ээд онд хямрал болоход би тэрбумаар нь зээл авч арай л дампуурчихаагүй. Миний олон ч найз хүнд байдалд орсон. Би "1995 он хүртэл амьдарья" гэсэн уриатай байсан. Энэ зөв байсан юм шүү. 1995 он хүртэл тэссэн нь амжилт олсон.

-Өнгөрсөн хямрал танд юу авчирсан бэ?
-Олон зүйлд. Нэгдүгээрт, би дарамт, шахалтыг тэсч гарах болсон. Би олон дажгүй залуусыг хямралын үеэр буланд сууж уйлагнаж байсныг мэднэ. Би нойргүй хонож шаналаагүй. Хамгийн гол нь эдийн засгийн хямрал мөнх үргэлжлэхгүй гэдгийг санах хэрэгтэй.


-Та хэн нэгэнд итгэдэг үү?
-Бараг л үгүй. Хүнд итгэх дургүй.

-Ядаж ганц ч хүнд гэсэн үү?
-Бид зэрлэг жунглийн араатнаас ч дор хүмүүс. Арслангууд хоол тэжээлээ олох гэж харин бид өөрсдийгөө зугаацуулахын тулд л ан хийдэг. Бусдыг өөрийг тань хүндэлдэг болгох хэрэгтэй. Хэрвээ таныг хүндлэхгүй бол танаас хулгай хийнэ, нүүр буруулна. Амьдрал ийм л дүрэмтэй.

-Та ямар хүн бэ?
-Би ухаантай. "Wharton School of Finance''-ийг сайн дүнтэй төгссөнийг тийм ч олон хүн таамагладаггүй. Бас их сайн гентэй хүн.

-Таныг архи амсдаггүй гэдэг юм билээ?
-Тийм. Дуслыг ч амсдаггүй.

-Гайхалтай. Яагаад?
-Яагаад гэвэл надад архинаас болж энэ хорвоог орхисон ах байсан. Тэр надаас 11 ах байлаа. Тэр намайг хэзээ ч архи ууж, тамхи татахгүй байхаар "шийтгэсэн". Тэр үед мансууруулах бодис моодонд байгаагүй. Тэр архи, тамхийг үзэн яддаг байсан ч эдгээр хорноос хамааралтай байсан юм.

-Та бүр кофе ч уудаггүй гэсэн?
-Тийм ээ. Гэхдээ би бүсгүйчүүдэд дуртай шүү.

-Энэ сэдэв рүү эргээд орно. Танд дээр дурьдсан зүйлийг "амсах" ч сонирхол төрдөггүй гэж үү?
-Үгүй. Би хүний амьдрал хэрхэн сүйрдгийг мэднэ. Саяхан би нэгэн банкиртай уулзсан. Тэр цагтаа амжилттай ажиллаж байв. Гэтэл түүнтэй уулзахад ширээний цаанаас хүчээр босгоход хүрсэн. Иймэрхүү хүнийг харахаар хүндэтгэл алга болдог. Та бааранд ороод өөртөө тариа хийгээд байхгүй. Харин хаана ч ууж болно. Нийгэм ч үүнийг дэмждэг.

-Харин та бүсгүйчүүдэд дуртай?
-Мэдээж хэрэг. Миний гайхамшигтай эхнэр Мелейниа. Хүүхдүүдийн сайн ээж. Би үнэхээр эмэгтэй хүнд дуртай.

-Та бизнес, эхнэрүүдийнхээ алинд нь илүү хайртай бол?
-Би таных шиг асуултыг нэг удаа өөр хүнд тавьж байсан юм. Тэр эхлээд "би" байх хүсч байна. Яагаад гэвэл би цорын ганц хүн гэж байсан.

-Танд эмэгтэйчүүд, мөнгөний аль нь аз жаргал авчирсан бэ?
-Би эмэгтэйчүүдтэй харилцаж чаддаггүй их олон баян хүнийг мэднэ. Хаа нэгтээ би эмэгтэйчүүдэд мөнгөнөөс гадна эр хүн чухал гэж уншиж байснаа саналаа. Миний бодлоор энэ үнэн байх.

-Хэрвээ танд 10 тэрбум ам.долларын чек өгч таван жил сексгүй амьдрах болзол тавьбал?
-Үгүй. Арван сая миний хувьд их мөнгө биш.

-Би арван тэрбум гэсэн?
-Аан, тэгвэл бодож болох л юм?

-Таван жил секс хийхгүйгээр үү?
-Арван тэрбумын төлөө яагаад үгүй гэж. Энэ мөнгөөр хийх зүйл олдоно. Миний хөрөнгийг ч хоёр дахин өсгөнө.

-Амжилттай яваа эрчүүд, ор хөнжлийн ажилд ч дажгүй байдаг гэж ярьдаг?
-Үнэний хувь бий байх шүү.

-Та америк мөрөөдлийн бэлгэ тэмдэг үү?
-Би өөрийнхөө компанийн хэн нэг ажилтантай тааралдвал хэдэн зуун доллар өгдөг. Олон хүн гайхаж магадгүй. Тэр миний компанид олон жил ажилласан байж болно. Түүнийг эхнэртэйгээ зоогийн газарт очихыг би хүсдэг. Мөнгө гол нь биш. Би зүгээр л ажилтнуудтайгаа сайхан харилцаатай байхыг хүсдэг.

-Мөнгө аз жаргал авчирдаг уу гэсэн асуултад та л хариулж чадах байх?
-Би мөнгөгүй амьдарч чадахгүй. Тэгтлээ мөнгө хэрэгцээтэй болохоор эсвэл олон сайхан байшинтайдаа биш. Зүгээр л мөнгөгүй байж чадахгүй. Мөнгөгүй бол би огт өөр хүн байх байлаа.

Мөнгө бол сурлагын дэвтэр л гэсэн үг. Хэрвээ сайн мөнгө олоогүй бол та тааруухан суралцаж байна даа. Энэ хариулт таны санаанд нийцэх болов уу.


Эх сурвалж: Нийгмийн толь

0 comments:

Post a Comment

:
Design by Dzelque Blogger Templates 2008

Design by infinityskins.blogspot.com 2008