Monday, March 16, 2009

Брэнд ба хэрэглэгч


За та бүхний мэндийг юуны түрүүнд эрэе.

Дээр би National Geographic Channel-р нэгэн мастерт сурж байгаа оюутаны судалгааны ажлын талаар гарч байсан юм, их сонирхолтой байсан тул тэрийгээ тантай хуваалцах гэж байна. Юутай ч Нэгдсэн Улсын нэгэн их сургуулийн оюутан л байсан юм даг, тийм болохоор судалгааны оролцогч хэрэглэгч нь американ айлын эзэгтэй нар. Оюутан өөрөө бас бүсгүй, ингээд нэг айлын эзэгтэйтэй 1 сарын турш супер маркет руу нь явахад дагаж явж ер нь яагаад тухайн өдөр тухайн барааг худалдан авав гэдгийг л тодорхойлох зорилготой гэх юм уу даа. Бас давхар хажуугаар нь барааны лангууны өрөлтийг манай худалдан авагч хэр зэрэг анзаарч байгаа гэх мэтийг судалж ажиглалт хийх ийм мастерийн ажлын талаар гаргаж байсан юм.

Ингээд манай оюутан айлын эзэгтэйтээгээ супер маркет явна. Хэд хэдэн өдөр явсаны дараа өнөө супер маркетанд өнөө эзэгтэйгийн дан худалдан авдаг угаалгын нунтаг нь байхгүй байж таараад. Манайхны хэлээр одоо л гоё юм эхлэх гэж байна гэдэг шиг л, энэ нөхцөлд хэрэглэгч хэрхэн дараагийн бранд руу шилжилт хийж байна гэдэг ажиглалт болох гэж байгаа юм л даа.

Өнөө эзэгтэй таньдаг бранд нь байхгүй байнгуут эхлээд худалдагчийг нь дуудан хэзээ ирэхийг нь асууж байгаа юм. Яг өнөөдөртөө ирэхгүй, бараандаа явсан гэж хэлэхэд эзэгтэй өнөөдөртөө угаалга хийх заавал шаардлагатай билүү хэмээн бодож нилээд зогсож байгаа юм. Яг цаана нь бол хар мянган угаалгын нунтаг л байгаад байгаа юм л даа даанч манай эзэгтэйн авдаг бранд дуусчихсан.

Манай эзэгтэй дараа хэзээ энд ирэх билээ хэмээн бодож үзэж байгаа юм, ингээд бодож бодож өөр брандийн угаалгын нунтаг авахаар болж байгаа юм. Тэр үед хамгийн сонин зүйл нь гэвэл ердөө энд тэндээс зурагтаар рекламаар сонссон брандээ л хайгаад байгаа юм. Ингээд хайтал 10-д брандийн угаалгын нунтаг дотроос 3-н нэрийг хаанаас ч юм хальт сонссон байгаа юм. Яг хаанаас энэ брандүүдийн талаар яаж сонссон бэ? хэмээн асуухад яг таг санахгүй, гэхдээ л юутай ч сонссон. Энэ үе шатанд бусад танигдаагүй бранд тэр чигтээ сонголтоос гараад явж байгаа юм. Ингээд сонсогдсон 3 брандийн угаалгын нунтагнаасаа авах болж байгаа юм.

Энэ үед яаж байна гээч. Өнөө эзэгтэй ойр хавийн таньдаг мэддэг хүмүүсээ санаж байгаа юм. ээж нь ч юм уу, найз бүсгүй нь ч юм уу гэх мэт хүмүүсээс энэ 3 брандийг ашиглаж байсан гэж хэлж ярьж байсан билүү гээд бодоод эхэлж байгаа юм. Бас л сонин байгаа биз. Ингэтэл нэг нь сонголтоос хасагдаж байгаа юм. Ингээд 2 бранд дээр үзээл байна үзээл байна. Бас америкийн савалгаа үнэн аварга эд шиг байгаа юм, нэг л авлаа бол бараг тэр чигтээ хэдэн сарын хэрэгцээг хангахаар юм уу хаашаа юм. Тэгэхээр бас тэгж их цаг хүч гаргасан ч байж мэднэ.

Үлдсэн 2 бранд дээрээ худалдагчаа дуудан зөвлөгөө хүсэж байсан, тэгж тэгж нэрийг нь хэлж нэг үзэж байснаа нэгийг нь сонгож авч байсан. Ингэхэд нийтдээ бараг 20-д минут зарцуулж байгаа юм.

За тэгвэл үнэхээр энэ бранд гэдэг чинь үнэхээр бүх бараан дээр яригдаад байдаг эд үү гэдэг асуулт тавиад өнөө эзэгтэйн гэрт очоод хөргөгчийг нь ухаж үзэж байгаа юм. Гэтэл яасан гээч нэг үхрийн мах хөлдөөгчнийх нь бүүр ёроолд бараг мөсөн дунд хутгалдчихсан хэвтэж байгаа юм. Янз бүр болгож мөстэй нь ноцолдож байгаад өнөө махыг гаргаад хартал 1 жилийн өмнө авсан мах байгаа юм. эзэгтэй тэрүүгээр нэг ч удаа хоол хийж үзээгүй. Яагаад энэ үхрийн махыг худалдан авсан вэ гэтэл барааны үнийн шошиго дээр нь супер хямдрал зарлачихсан үе байж байгаа юм.

Худалдан авалтаа гэж бас л үнэн сонин эд байна лээ шүү. Юутай ч би энд ирсээр нэг л зүйлийг маш их ажиглаад байгаа. Юу гэхээр би анх супер маркетаар зөвхөн талх гэж ороод л тор дүүрэн юм барьж гарч ирээд байгаагаа л ажигласан юм даг . Бас би яг яагад дан ингэж төлөвлөснөөсөө ихийг худалдан аваад байна гэж бас ажиглах гэж оролдож л байлаа.

Гэхдээ тэр талаар дараа ярия.

1 comments:

Anonymous said...

tun sonirholtoi daraa yariarai unshinaa

Post a Comment

:
Design by Dzelque Blogger Templates 2008

Design by infinityskins.blogspot.com 2008