Хэвлэлийн хүрээлэнгийн 8, 9-р сарын шинэхэн судалгааны час хийсэн дүгнэлт
“Телевиз үзэгчид үнэмлэхүй хэмжээгээр буурч интернэт хэрэглэгчид өссөөр байна”
“Хэвлэл мэдээлэл хэрэглэгчдийн судалгаа”-ны 8-9-р сарын тайланг Хэвлэлийн Хүрээлэнгийн судалгааны албанаас хэвлэн гаргалаа.
Судалгааны таван жилийн ой 2008 оны аравдугаар сард тохиож байгаатай холбогдуулан шинэ өнгө төрх, хэвлэлт, судалгааны шинэ соргог мэдээ, үр дүнгээр энэ удаагийн тайлангаа “чимжээ”.
Нийт айл өрхийн дотоодын мэдээ мэдээлэл авдаг чухал эх сурвалж болох зурагт хэвлэл мэдээлэл хэрэглэгчдийн судалгаа эхэлж байсан 2003 онд 91,0 хувьтай буюу бараг монополь байсан бол 2008 оны 9-р сард 66,5 хувьтай болж үнэмлэхүй доошилсон дүр зураг харагдаж байна. Мөн сонин 47-30.8%, радио 34-9.3% хувь болж буурсан бол интернетийн хэрэглээ 9-19.6% хувь болтлоо огцом өсчээ.
Монголын хэвлэл мэдээллийн зах зээл өргөжин тэлж, өрсөлдөөн идэвхижсэнээр шинээр мэндэлсэн телевизүүдийн маркетинг, өнгө төрх ууган телевизүүдийн зах зээлийг түрэн гарч ирж байна. Тухайлбал: С1, NTV, SBN, телевизүүдийн үзэгчдийн зах зээл тэлж, хүртээмж өссөөр байгаа нь илүү тод харагдах боллоо. С1-ийн “Мэдээллийн хөтөлбөр” (18.2%) NTV-ийн “Та бүжиглэж чадах уу” (14.0%), SBN-ийн “Шок” (12.4%), ТМ ТВ-ийн “Айлгах тактик” (12.4%) зэрэг нэвтрүүлгүүд үзэгчдийн таашаал, сонирхолд нийцэж өндөр рейтинг авчээ. Гэхдээ бусад хүртээмж сайтай телевизүүд (MN-25, TV9, TV5, МҮОНТ) өөрсдийн ноёлох статусаа хараахан алдаагүй байгаа ба “Танайд хоноё”, “АХА”, “Цагийн хүрд”, “Цаг хөтөлбөр” зэрэг үзэгчдийн тогтмол нэрлэдэг нэвтрүүлгүүд удаан хугацаанд үзэгчдийн байр сууриа хадгалсаар байна.
Телевизтэй нэгэн адил агаарын долгионы хүрээ ч өргөжиж шинэ радио (Р3, Лавай FM) мэндэлсээр байна. Сонсогчдын тоогоороо удаан хугацаанд тэргүүлсэн Life FM 104 радиогийн оронд энэ сард Hi Fi 98.9 радио 26.3 хувьтай тэргүүлсэн шинэ зүйл байлаа. Сонины мэдээллийн хувьд гарсан гол өөрчлөлт нь “Өнөөдөр” сониноос “Өдрийн сонин” руу шилжсэн уншигчдийн шилжилт байлаа. Судалгаанд оролцогчдын 16.3 хувь нь “Өдрийн сонин”-г нэрлэсэн бол “Өнөөдөр” сонинг 14.1 хувь уншдаг хэмээн үзсэн байлаа. Сэтгүүлийн хувьд эмэгтэйчүүдийн сэтгүүлүүдийг ардаа орхиж “Цаг төр” сэтгүүл тэргүүлжээ.
Дэлгэрэнгүй мэдээллийн талаар 7011-3475 утсаар лавлаж болох юм байна шүү.
Эрхэм маркетеруудад маш их хэрэгтэй судалгааны тайланг Хэвлэлийн хүрээлэнгийн Нямдорж маань цаг алдалгүй хүргүүлж байгаад маш их талархаж байна. Нямдорж доо ажлын амжилт хүсье.
2 comments:
aimar heregtei medeelel bna.
thanks......
marketer-uudad mash heregtei medeelel tavisan bayarlalaa. Bas Hevleliin hureelengiihend thanks
Post a Comment